I dag findes der rigtig mange forskellige webhosting firmaer, og som virksomhed fx kan det være svært at overskue, hvilken af alle disse, der netop er bedst. Svaret er at de fleste webhosting services faktisk er ret dårlige. Det kan derfor være rart at få lidt professional hjælp i forhold til valg af webhosting. Heldigvis findes der faktisk et firma, hvor 25 års erfaring kombineret med web eksperter står klar til at assistere på netop dette område. På https://findwebhosting.dk  finder du rigtig mange informationer omkring netop webhosting, og du vil uden tvivl være bedre klædt på til at vælge en webservice efter, du har brugt lidt tid på siden.

Tænk dig om, før du køber webhosting

Når behovet opstår for webhosting til en selv eller for den sags skyld et firma, så er der mange, der har tendens til at skynde sig at betale for webhosting. Dette kan både blive dyrt og dumt, hvorfor det er vigtigt, at man lige slår kold vand i blodet, inden man begynder at købe sig fattig. Hvis du vælger at starte helt rigtig op, så slipper du nemlig for at lave det hele om, når du ender med en forkert løsning.

  1. Find det helt rigtige domænenavn

Når du har med online brugere at gøre, så bliver dit domænenavn faktisk det navn, du kommer til at brande dig på. Det er derfor vigtigt at du lægger ud med at finde et domænenavn, der viser både professionalisme og høj kvalitet. Ingen har lyst til at handle med et firma, der har et meget dårligt domænenavn, da det således virker uprofessionelt.

  1. Hvilket CMS vil du arbejde i?

Når du har valgt domænenavn, skal du vælge hvilket Content Management System, du vil bruge til at udarbejde hjemmesiden. De fleste danske webhosting services giver adgang til en 1-click løsning, hvor du får en WordPress hjemmeside. Dette er en fin løsning i langt de fleste tilfælde, og det er også uden tvivl en af de allermest anvendte CMS til hjemmesider.

  1. Stor eller lille hjemmeside?

Ligesom med en harddisk, så skal du i forhold til webhosting betale for den mængde af data, du har behov for at have liggende på webhosting firmaets server. Stor mængde data koster mere end små mængder af data. Når man vælger et webhotel får man som regel nogle muligheder i forhold til data, og der er i de fleste tilfælde også en datagrænse, der er webhotellets grænse. Der er ingen problemer i at starte med et for lille webhotel, da man altid kan opgradere hen ad vejen. Dog er det modsat en øv-oplevelse at betale mange penge, for data man ikke får brugt. Så start småt og udvid undervejs.